انواع عسل طبیعی و خواص آن

 عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل‌ها جمع‌آوری می‌شود. انواع عسل طبیعی بر اساس گل‌هایی که زنبور عسل برای جمع‌آوری شهد انتخاب کرده است، دارای طعم و رنگ متفاوت است. تغییر شکل می‌یابد. سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود. این عسل کاملاً طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات‌بخش بوده و می‌تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند. زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین‌های موجود در گل را به شکل عسل می‌پروراند. و آن را قابل جذب در خون می‌سازد.

ترکیبات یک عسل معمولی به صورت زیر است

فروکتوز ۲/۳۸ درصد، گلوکز ۳۱ درصد، آب ۱/۱۷ درصد، مالتوز ۲/۷ درصد، ساکاروز ۱/۵ درصد، املاح معدنی و ویتامین. pH عسل حدود ۳/۷ – ۴/۵ متغیر است. بنابراین با وجودی که عسل گاهی یک ماده اسیدی است، ولی به علت شیرینی خاص حالت اسیدی آن محسوس نیست.

انواع عسل طبیعی بر اساس نوع گل

انواع عسل طبیعی بر حسب این‌که متعلق به کدام گل باشد، به دلیل ترکیبات درونی آن گل متفاوت است. نتیجه خاصیت درمانی آن نیز متفاوت می‌شود و به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌گردد:

عسل مخلوط

اغلب عسل‌های تجاری از این دسته‌اند که برای داشتن کیفیت باثبات، انواع عسل‌ طبیعی مختلف حاصل از گل‌های مختلف را با هم مخلوط می‌کنند تا به رنگ، طعم، دانسیته و سایر خصوصیات مطلوب و یکنواخت برسند.

عسل جنگلی

این نوع عسل از چند نوع گیاه وحشی که هر ساله در مناطق خاصی می‌رویند به دست می‌آید و به دلایل آب و هوایی، مزه و طعم آن ممکن است از سالی به سال دیگر متفاوت باشد. از این دسته می‌توان عسل تیره رنگ جنگلی را در آلمان نام برد که طرفداران خاص خود را دارد. عسل‌های تولیدشده از جنگل و کوه‌های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج (PINUSSPP) و عسل‌های حاصل  MANUKA درنیوزلند ازگیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM   دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است.

عسل تک‌گل

این نوع عسل حاصل زنبورهایی است که در منطقه مشخصی نگهداری شده‌اند و تغذیه‌شان از گرده‌های یک نوع گل می‌باشد و اغلب دارای طعم و رنگ مخصوص به خود می‌باشند، به عنوان مثال در آفریقای شمالی (مصر) زنبورها در مناطق خاصی اطراف باغات مرکبات زندگی می‌کنند و تنها از شکوفه‌های مرکبات عسل می‌سازند. به دلیل تنوع زیاد گل‌هایی که زنبور از آن‌ها عسل تهیه می‌کند، در اینجا تنها به خواص درمانی برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عسل بر حسب این که متعلق به کدام گل باشد، به دلیل ترکیبات درونی آن گل متفاوت است. نتیجه خاصیت درمانی آن نیز تفاوت خواهد داشت

خواص درمانی انواع عسل طبیعی

عسل بهار نارنج

این عسل یکی از انواع عسل طبیعی است که دارای طعم بسیار خوبی است.

خواص دارویی

مقوی قلب، ضد بی‌خوابی، تقویت اعصاب و آرام‌بخش است.

عسل ریحان

یکی از خوشبوترین انواع عسل طبیعی است.

خواص دارویی

ضد میگرن، تقویت عمومی بدن و تقویت اعصاب و ضد کم خوابی است.

عسل شوید (شبت)

خواص دارویی

مقوی معده، ازدیاد شیر مادران، آرام‌بخش و حاوی اسیدهای معدنی است.

 عسل اکالیپتوس.

خواص دارویی

ضدمالاریا، ضد آنفلوانزا، ضدسرماخوردگی و ضدبرونشیت است.

عسل گون

عسل گون یکی از انواع عسل‌ طبیعی است که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید عسل گون ۱۰۰% طبیعی با برگه آزمایش به فروشگاه عسل کیمیاس مراجعه کنید: خرید عسل گون

خواص دارویی
مقوی مغز و اعصاب و انرژی زا است. برای تقويت حافظه، براي كم خوني مفيد است. خواب آور، تقويت‌کننده معده، ملين است.برای زخم های چشم و درد های چشم، ورم ملتحمه چشم مفید است. برای خشونت سينه و حلق و حنجره مفيداست. همچنین برای گرفتگی صدا، تقويت روده، درد کليه، مثانه، مجاری ادراری سودمند است.

عسل سیاه‌دانه

یکی از خاص‌ترین انواع عسل طبیعی است. چون خواص فوق‌العاده ای دارد.

خواص دارویی
درخشان کننده رنگ رخسار، مفید برای بیماریهای تنفسی، شکم درد، یبوست است. مفید برای دردهای رحمی، قاعده‌آور، ضد دردهای قاعدگی و ضد سنگ کلیه و مثانه است. برای ضعف عمومی بدن، ازدیاد شیر، رفع سردرد، مقوی مغز و اعصاب، ضد دردهای مفاصل، ضد سرفه، تصفیه‌کننده خون نافع است.

 عسل کنار

خواص دارویی
مقوی و انرژی‌زا بوده و فعال‌کننده حافظه و رشد کودکان است. مسهل صفرا است. حرارت بدن را فرو می‌نشاند. موثر و بازکننده گرفتگی‌هاست. کرم معده و روده را از بين می‌برد. برای گرم مزاجان مفید است. برای ناراحتی‌ها و زخم روده و تب مفيد است. برای آبله و سرخجه و عطش مفيد است. برای سستی اعضا مفيد است.  برای تقويت مو، جلوگيری از ريزش مو مفيد است. تقويت‌کننده اعصاب و تحليل ورم‌های گرم می‌باشد. ضد کم‌خونی، تقویت قوای جنسی است.

 عسل گشنيز

خواص دارویی
معطر، مقوی، اشتها آور، مقوی معده، رفع سوء هاضمه، باد شکن است. هم‌چنین نرم‌کننده سينه، مفيد برای تب است. برای بيماری‌های عفونی مانند: سرخک و آبله، مفيد برای سرفه و سرما خوردگی مفيد است. مسکن و آرام بخش، دافع سموم بدن و خواب آور است. مفيد برای زکام و اسپاسم ماهيچه‌ای است. شير افزا بوده، مفيد برای تب های رماتيسمی است. مفيد برای آفت دهان، تقويت لثه، تنگی نفس مفید است. مسکن صفرا، ضد سرطان، مفرح، مقوی قلب و مغز،  و ناراحتی روده است.

 عسل اقاقيا

خواص دارویی
مقوی و انرژی زا و تقويت‌کننده حافظه است. نشاط آور و بسيار معطر می باشد. مفيد برای ناراحتی های صفرا، ملين وخواب آور است. مفيد برای کم خونی است. مفيد برای عفونت‌های خانم‌ها بوده، هم چنين برای ناراحتی‌های چشمی مفید است. برای رشد کودکان  نافع است. برای بزرگ‌سالان مفید است. اگر با سيب مصرف شود بهترين آنتی‌بيوتيک است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین برای سرماخوردگی سودمند است.

عسل چند گیاه

خواص دارویی
ضد سرفه، نرم‌کننده سینه می‌باشد. ضد ترشی معده، ورم روده است. تب بر، ضد اسهال، ضد عفونی کننده دستگاه گوارشی و مقوی اعصاب است.

عسل يونجه

یکی از خوشبوترین و خوش‌طعم‌ترین انواع عسل طبیعی است.

خواص دارویی
مقوی مغز و اعصاب بوده و حافظه را افزايش می‌دهد. شامل بيشترين ويتامين‌های (A) و (K) است. برای افرادی که خون دماغ می‌شوند بسيار نافع است. اين عسل بسيار خوش‌عطر و طعم مي‌باشد.

ملين و خون‌ساز است. بند‌آورنده خون‌روی است. تحليل برنده ورم‌های بدن می‌باشد. مفيد برای اختلالات عادت ماهيانه خانم می‌باشد. برای افرادی که دچار لرزش‌های اندام شده‌اند مفيد است. نشاط آور بوده و به انسان آرامش می‌دهد.

 عسل مرکبات

خواص دارویی
تقويت حافظه و انرژی‌زا، مقوی معده، بادشکن است. برای کمبود ويتامين (سی) مفید است.  ضد تهوع، نرم‌کننده سينه، و برای سرماخوردگی سودمند است. کاهش‌دهنده ورم‌های بدن، ضدعفونی‌کننده، تصفيه‌کننده خون می‌باشد. اشتهاآور، مفید برایناراحتی‌های صفرا، مسکن، مفيد برای سکسکه است. همچنین سودمندبرای کرم‌های روده و مفيد برای سرطان‌های معده است. موثر در ازدياد متابوليسم پايه، پيشگيری از انواع سرطان‌ها، کاهش کلسترول، ضد باکتری و قارچ است.

عسل آويشن

یکی از مقوی‌ترین انواع عسل طبیعی می‌باشد.

خواص دارویی
مقوی مغز و اعصاب و انرژی زا و تقويت حافظه است. برای عادت‌های ماهيانه دردناک، برای دردهای شکمی و روده مفيد است. برای سرفه و گلو درد مفید است. برای ديابت بی مزه مفيد است. برای عفونت های عمومی بدن نافع است.

برای پانسمان زخم‌ بستر نافع است. همچنین برای رفع عفونت‌های عمومی، تقویت بینایی، ضد صرع و تشنج، درمان تنگی تنفس و معالج دردهای مفاصل مفید است.

عسل جعفری

خواص دارویی
مقوی، انرژی زا و خواب آور است. ضد عفونت بدن می‌باشد. تقويت مغز و حافظه، خلط‌آور اخلاط لزج را قطع می کند. کاهش نفخ، ملین است. مفيد برای گرفتگی عروق، قاعده آور، اشتها آور است. برای ناراحتی‌های کبدی و طحال مفید می‌باشد. دفع کننده سنگ کلیه است. برای ديابت بی مزه مفيد است. برای ناراحتی های روده مفيد است.

عسل آفتاب گردان

خواص دارویی

رنگ عسل آفتابگردان، زرد روشن است. این عسل به دلیل طعمی که دارد، بسیار معروف است. اما به سرعت شکرک می‌زند. عسل آفتاب‌گردان برای افرادی که دچار مشکلاتی در ناحیه گلو یا سینوس هستند مفید است. نرم‌کننده سينه، برای ناراحتي‌های برونش‌ها، ناراحتی‌های حنجره، صاف کردن صداسودمند است. ناراحتی‌های ريوی، برای تسکين سرفه و سرماخوردگی مفيد است. مقوي، انرژی‌زا و تقويت حافظه، براي خنثي كردن سم مفيد است. همچنین این عسل التهاب را کاهش داده و باعث افزایش انرژی می‌شود.

 عسل بابونه

خواص دارویی
براي التهاب مغز، احتقان ريوی، انواع ورم‌ها، کاهش تب، ميگرن، سردرد سرماخوردگی، رماتيسم، مفید است. برای آرتروزسودمند است. کاهش حساسيت، ضد درد، کاهش پزوريازيس، اسپوندليت آنکلوزان است. دردهای دوران پريود، ناراحتي‌های زنانه و يائسگی را بهبود می‌دهد. در آلرژی‌ها، فشارخون، دردهای استخوانی موثر است. آرام بخش، برطرف‌کننده سرگيجه، سوء هاضمه، ضد اسپاسم است. در ناراحتی‌های کبد، ناراحتی‌های روده، درد و ورم مثانه، ورم طحال، معده درد، نفخ معده موثر واقع می‌شود. در بی‌خوابی نافع بوده، ناراحتی‌های ريه را بهبود می‌بخشد. در دفع کرم کدو در کودکان موثر است.  غلظت خون، ، ضد عفونی دهان و دندان، زخم‌های دهان موثر است. برای شستشو و پانسمان زخم‌ها استفاده می‌شود. تقويت‌کننده سيستم ايمنی بدن، تقويت‌کننده مغز و حافظه است.در ترشح شير در خانم‌های شيرده موثر است.در بهبود ورم پرستات، مفيد است.

عسل مریم‌گلی

خواص دارویی
عسلی که از گیاه مریم‌گلی تهیه می‌شود، ممکن است رنگ‌های مختلفی داشته باشد. زیرا چند نوع مریم‌گلی وجود دارد. در نتیجه اگر رنگ‌های مختلف این نوع عسل را دیدید. از زرد روشن تا سبز کم‌رنگ، تعجب نکنید. این عسل ته‌مزه نسبتاً تلخی دارد. اما آرام‌بخش است و روحیه را بهبود می‌بخشد. عسل مریم‌گلی، زمانی که به چای اضافه شود، فوق‌العاده مؤثر واقع خواهد شد. و به توقف سرفه کمک می‌کند. همچنین این عسل، شش‌های گرفته را باز می‌کند. این عسل به عنوان ماده‌ای که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، شناخته شده است.

عسل اسطوخدوس

خواص دارویی
اگر تاکنون شکر اسطوخدوس یا بستنی آن را تهیه کرده باشید، می‌دانید که این عسل چه مزه‌ای دارد. این عسل، طعم و بوی بیشتری دارد. رنگ این عسل می‌تواند روشن یا تیره باشد. عسل اسطوخدوس یکی از بهترین عسل‌های دارای خواص درمانی محسوب می‌شود. این عسل برای زنان باردار یا افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند، بسیار مناسب است. زیرا بدن را تحریک می‌کند تا میزان بیشتری از کلسیم و آهن موجود در غذاها را جذب کند. اگر دندان‌ها یا استخوان‌های ضعیف و باریک دارید، اگر به نور خورشید حساسیت دارید، دچار فشارخون بالا هستید یا پوکی استخوان دارید، این عسل برای شما کاملاً مناسب است. اگر دچار حساسیت فصلی هستید، مصرف روزانه یک قاشق عسل اسطوخدوس به کاهش علائم حساسیت کمک می‌کند.

عسل علف جاروب

خواص دارویی:
عسل تهیه شده از گل‌های زیبای علف جاروب، به رنگ زرد پررنگ است. طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد که بچه‌ها بسیار دوست دارند. این عسل برای از بین بردن مخاط شش‌ها و مجاری نایژه‌ای کاملاً مفید واقع می‌شود. همچنین این عسل برای رفع مشکلات کلیه‌ای و دستگاه ادراری بسیار مناسب است.

عسل آمورفا

خواص دارویی
رنگ این عسل به قرمز می‌زند و طعم ملایمی دارد. عسل آمورفا یک روش ایده آل برای رفع خستگی یا افزایش انرژی محسوب می‌شود. این عسل میزان زیادی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین دارد. در نتیجه برای به دست آوردن انرژی مصرف شده، بسیار مناسب است. یک قاشق از این عسل را به چای عصرانه خود اضافه کنید تا خستگی روزانه را از بین ببرید.

عسل بادام

یکی از انواع عسل طبیعی است که براحتی می‌توان از طعم آن متوجه نوع گل مورد تغذیه زنبور عسل  را تشخیص داد.

خواص دارویی
همان‌طور که تصور می‌کنید، رنگ عسل بادام، زرد مایل به قهوه‌ای است. طعم بادام شدیدی دارد. تقریباً تمام عسل‌های بادام از کالیفرنیا می‌آیند. بسیاری از افراد طعم این عسل را دوست ندارند. زیرا طبق گفته این افراد، طعم تلخی دارد. دسترسی به این عسل بسیار دشوار است. زیرا معمولاً به تولیدکنندگان مواد غذایی فروخته می‌شود. بسیاری از افرادی که به بادام حساسیت دارند، می‌توانند این عسل را بخورند. با این حال بهتر است احتیاط کنید.

عسل زالزالک

خواص دارویی
رنگ این عسل، قهوه‌ای است و بوی تندی دارد. با این حال، این عسل برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند و افرادی که از آنژین صدری، دل‌مایچه افروختگی و اسکلروز رنج می‌برند بسیار مفید است. و فشارخون را تنظیم می‌کند. باعث ایجاد آرامش در بدن می‌شود. عسل زالزالک سطح کلسترول را پایین می‌آورد.

عسل آووکادو

از انواع عسل طبیعی است که اغلب منطقه خاصی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

خواص دارویی
این عسل نیز عمدتاً از کالیفرنیا می‌آید. این عسل کمی طعم کره دارد و بسیار خوشمزه است. عسل آووکادو کمیاب است.

عسل کلزا

خواص دارویی
عسل کلزا به رنگ زرد بسیار روشن است. معمولاً میزان زیادی گرده گل دارد. این عسل سریعاً پس از تولید، شکرک می‌زند. این عسل کبد را تمیز کرده و به تنظیم اسیدهای چرب بدن کمک می‌کند.

عسل جنگلی

خواص دارویی
این عسل از انواع مختلف درخت‌های کاج، سرو و صنوبر جنگل‌ها به وجود می‌آید. اگرچه درخت کاج گل ندارد. اما در مواقع خاصی از سال چیزی به نام شهد گیاه تولید می‌کنند. اگر تاکنون زیر درخت کاج نشسته باشید، احتمالاً این شهد را دیده‌اید. این عسل بسیار خوشمزه بوده و رنگ تیره‌ای دارد. عسل جنگلی ترکیبات ضدالتهاب و ضد میکروبی دارد. عسل جنگلی سرشار از آهن است. در نتیجه برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند یا جراحی داشته‌اند، بسیار مفید است. این عسل شکر کم و مواد معدنی زیادی دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای ورزشکاران و دیابتی‌ها محسوب می‌‌شود.

عسل زیرفون

خواص دارویی
عسلی روشن، تقریباً شفاف و بسیار شیرین است. این عسل برای درمان آنفولانزا بسیار مفید است. زیرا باعث تعریق می‌شود. عسل زیرفون تأثیر خوبی در دستگاه گوارش دارد. زیرا ضد اسپاسم است و درد معده و شکم را تسکین می‌دهد.

عسل گل وحشی

خواص دارویی
این عسل از انواع مختلفی از گل‌های وحشی بر اساس منطقه تهیه می‌شود. عسل گل وحشی رنگ زرد مایل به قهوه‌ای دارد. بسیار شیرین است و بوی خوشی دارد. از آنجا که این عسل از گل‌های مختلفی تهیه می‌شود، برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. همچنین این عسل به افرادی که از حساسیت فصلی یا آسم حساسیتی رنج می‌برند، کمک می‌کند. اگر می‌خواهید واقعاً علائم حساسیت خود را کاهش دهید، از منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، عسل گل وحشی بخرید. به مدت یک سال هر روز یک قاشق غذاخوری عسل گل وحشی مصرف کنید تا بدن به صورت طبیعی با حساسیت مقابله کند.

عسل گندم‌سیاه

این عسل را می‌توان تیره‌ترین عسل از انواع عسل طبیعی دانست.

خواص دارویی
این عسل، تیره‌ترین عسل دنیا محسوب می‌شود و مزه تندی دارد. البته مزه این عسل بد نیست. اما بسیار زیاد است. عسل گندم‌سیاه سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. به همین دلیل یک عسل همه‌کاره و مفید محسوب می‌شود. این عسل برای افرادی که کم‌خونی یا سرفه‌های مزمن دارند، فوق‌العاده مفید است.

عسل شاه‌بلوط

این عسل بخاطر رنگ خاص آن جزو خاص‌ترین انواع عسل طبیعی است.

خواص دارویی
این عسل را می‌توان از طریق رنگ قرمز-قهوه‌ای خاصش شناخت. این عسل خواص درمانی زیادی دارد. زیرا بسیار آنتی‌بیوتیک است. دسترسی به این عسل بسیار دشوار است. زیرا بسیاری از افراد طعم این عسل را دوست ندارند. این عسل برای تمام بیماری‌ها مفید است. به درمان جراحات، عفونت‌های دستگاه ادرار و سیستم گردش خون ضعیف کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری از این عسل قبل از خواب مصرف کنید تا یبوست را به صورت طبیعی درمان نمایید.

عسل کوهی

خواص دارویی
این عسل از گیاهان وحشی که در مناطق مرتفع کوهستانی می‌رویند، تهیه می‌شود. خواص درمانی این عسل نیز معروف است. حتی زمانی که این عسل را رقیق کنید، ترکیبات ضد میکروبی قدرتمندی دارد. و برای مقابله با سرفه‌، سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، سینوس‌های عفونی و مشکلات دیگر دستگاه تنفسی مفید است. این عسل قبلاً برای بهبود زخم‌های روی پوست و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

عسل اقاقیا

خواص دارویی
این عسل در آمریکا بسیار معروف است. عسل اقاقیا رنگ بسیار روشن و طعم شیرینی دارد. اما طعمش زیاد نیست. بسیاری از افراد این عسل را دوست دارند، زیرا طعم این عسل بر طعم غذا یا نوشیدنی غلبه نمی‌کند. این عسل بسیار آرامش‌بخش است. و مکمل خوبی برای چای‌های آرام‌بخش مانند چای بابونه و چای سنبل کوهی محسوب می‌شود. این چای به شما آرامش می‌دهد، اضطراب و فشار عصبی را از بین می‌برد و خواب‌آور است. مفید برای ناراحتی‌های صفرا، ملین و مفید برای کم‌خونی و ضعف سیستم ایمن.

عسل گیاه خار اورشلیم (Parkinsonia aculeate)

خواص دارویی
زمانی که گیاه خار اورشلیم را ببینید، متوجه می‌شوید که ساخت عسل تقلبی از این گیاه بسیار دشوار است. این عسل کیفیت بالا و رنگ زردی دارد و به سرعت شکرک می‌زند. این عسل طعم ملایم و خوبی دارد. عسل خار اورشلیم باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. در نتیجه برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند، بسیار مفید است. همچنین این عسل گردش خون را بهبود می‌بخشد.

عسل ای‌اودا (euodia plant)

از انواع عسل طبیعی است که اغلب در منطقه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.(آمریکا)

خواص دارویی:
این عسل نیز در آمریکا بسیار رایج است. این عسل ظاهر و طعمی مشابه عسل اقاقیا دارد. اما شکرک نمی‌زند. این عسل برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند، بسیار مفید است. برای کنترل فشارخون خود، هر روز ۱۰۰ گرم گردو را با ۱۰۰ گرم از این عسل مخلوط کرده و مصرف کنید. این کار را به مدت ۶ هفته ادامه دهید.

عسل قاصدک

خواص دارویی
این عسل نیز به سرعت شکرک می‌زند. عسل قاصدک، رنگ زرد روشن و مزه خاصی دارد که بسیاری از افراد آن را دوست دارند. این عسل به افرادی که مشکلات گوارشی یا کم‌کاری کبد دارند، کمک می‌کند. اگر دچار کولیت روده، یبوست و ورم معده هستید، یک قاشق از این عسل را داخل یک لیوان آب‌معدنی بریزید و هر روز این ترکیب را مصرف کنید. در عرض چند روز مشکلات دستگاه گوارش بهبود خواهند یافت.

عسل اکلیل کوهی (رزماری)

خواص دارویی
رنگ این عسل، زرد روشن است. و مزه بسیار شیرینی دارد. این عسل سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین این عسل عملکرد کبد را از طریق تحریک تولید زرداب بیشتر، بهبود می‌بخشد.

عسل روئینه زرین

خواص دارویی
رنگ این عسل کاملاً طلایی است، بوی گل می‌دهد و مزه خاصی دارد. این عسل یک ادرارآور طبیعی است که برای ورم و خارج کردن مواد سمی از بدن بسیار مناسب است.

عسل درخت چای نیوزلند

خواص دارویی
این عسل احتمالاً شاه انواع عسل طبیعی است. این عسل از درخت چایی که تنها در نیوزلند می‌روید، تهیه می‌شود. این عسل، قدرتمندترین عسل شفابخش در دنیا محسوب می‌شود. عسل درخت چای نیوزلند ترکیبات قدرتمند و منحصربه‌فرد ضد باکتری دارد که در عسل‌های دیگر وجود ندارد. این عسل با عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک مقابله می‌کند. این عسل سیستم ایمنی را تقویت کرده و تقریباً تمام بیماری‌ها یا عفونت‌های شناخته شده را درمان می‌کند.
باز هم یادآوری می‌کنیم که به کودکان زیر یک سال عسل ندهید. همچنین عسل را جایگزین داروهای فعلی خود نکنید و در این مورد حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید