خواص شگفت انگیز ترکیب عسل و پیاز

خواص عسل و پیاز برای تسکین سرفه

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به ‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.ترکیب عسل و پیاز یک درمان طبیعی محسوب می‌شود که از دوره باستان به‌ عنوان یک شربت ضدسرفه استفاده شده است. این دو ترکیب خاصیت آنتی‌بیوتیکی و خلط‌آوری دارند و سرفه را کاهش می‌دهند، در واقع شربت حاصل از این دو ماده غذایی مانع از حاد شدن مشکل سرفه می‌شود.

پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد. خواص بی‌نظیر آن در دفع باکتری‌ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال‌زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است و خواص سم‌زدایی و تصفیه‌کنندگی دارد، در نتیجه برای کنترل سرفه‌ها مؤثر عمل می‌کند. پیاز می‌تواند تحریک و خارش گلو را تسکین دهد.

ترکیب پیاز همراه عسل چه خواصی دارد؟

این ترکیبات مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کنند چون قادر هستند با میکروارگانیسم‌هایی که به مجاری تنفسی حمله می‌کنند مقابله کنند.

شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با مصرف این دو ماده سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود و قدرت بدنتان در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های ایجادکننده بیماری‌های دستگاه تنفسی افزایش می‌یابد.

از ترکیب این دو ماده شربتی حاصل می‌شود که خواص عسل و پیاز را یکجا دارد و برای تسکین سرفه و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که این شربت عارضه و خطری ندارد.

ترکیب عسل و پیاز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان فراوان و ترکیب سیتوکین خاصیت آنتی بیوتیکی بسیار قوی دارد.

پیاز و عسل هر دو خاصیت آنتی باکتریالی دارند پس وقتی با هم ترکیب شوند تبدیل به یک آنتی‌بیوتیک قوی خواهند شد. ترکیب عسل و پیاز ، آنتی‌بیوتیک فوق‌العاده قوی خواهد شد که به درمان سرفه کمک می‌کند. در این مقاله با چگونگی تهیه شربت سرفه توسط عسل و پیاز آشنا خواهید شد.

پیاز و عسل به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند.

پری‌بیوتیک‌ها به عنوان غذای پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید روده) شناخته می‌شوند. یکی از این پری‌بیوتیک‌ها فروکتواولیگوساکارید (FOD) است که بطور طبیعی در مواد غذایی مانند گندم، پیاز، موز، عسل، سیر یا تره فرنگی یافت می‌شود. «تخمیر FOS درون روده بزرگ منجر به ایجاد اثرات فیزیولوژیک زیادی از جمله افزایش تعداد بی‌فیدوباکتری‌ها درون روده بزرگ، افزایش جذب کلسیم، افزایش وزن مدفوع، کاهش زمان عبور مواد غذایی از دستگاه گوارشی و احتمال کاهش سطوح چربی خون می‌شود. تصور می‌شود که افزایش بی‌فیدوباکتری‌ها، به دلیل تولید ترکیباتی جهت جلوگیری از پاتوژن‌های بازدارنده بالقوه، کاهش سطوح آمونیاک خون و تولید ویتامین‌ها و آنزیم‌های گوارشی، برای بدن مفید باشد».

اگرچه این پری‌بیوتیک‌ها برای ما مفید هستند، با این‌حال ممکن است در برخی افراد، منبع تولید گاز روده نیز باشند. تولید گاز روده می‌تواند بصورت ورم یا ناراحتی شکمی، افزایش نفخ شکمی و بوی بد دهان بروز نماید. در صورتی‌که مبتلا به IBS (سندروم روده تحریک‌پذیر) هستید، در مصرف این مواد احتیاط کنید.

پیاز و عسل از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند.

پیاز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، سیتوتوکسیک و آپوپتوتیک پیشرفته است. پیاز به همراه سایر مواد غذایی نظیر گوجه فرنگی، روغن زیتون، بروکلی، سیر، انواع توت‌ها، سویا، عسل، چای، آلوئه‌ورا، انگور، رزماری (اکلیل کوهی)، ریحان، فلفل تند، هویج، انار و زردچوبه، حاوی اجزای فعالی هستند که می‌توانند آغاز و پیشرفت عامل‌های سرطان‌زا را تحت تأثیر قرار داده، در مسیرهای تعیین شده در تکثیر، مرگ برنامه‌ریزی شده و متاستاز سلولی اثر بگذارند.

احتیاط درباره مصرف مخلوط عسل و پیاز

* «نشریه پزشکی دستگاه گوارش آمریکا» اظهار می‌کند در حالی که افرادی در حالت طبیعی سوزش معده را تجربه نمی‌کنند می‌توانند پیاز خام را بدون مشکل مصرف نمایند، اما مصرف پیاز در افرادی که مبتلا به سوزش معده مزمن یا بیماری رفلاکس معده هستند، می‌تواند این علائم را وخیم‌تر کند.

* مصرف مقادیر زیاد پیاز می‌تواند باعث رقیق‌تر شدن خون شود. در صورتی که مقدار زیادی پیاز سبز بخورید یا میزان مصرف خود را سریع افزایش دهید، ویتامین K موجود در آن ممکن است با داروهای مشخص رقیق‌کننده خون مانند کومادین، تداخل ایجاد کند.

خاصیت درمانی عجیب ترکیب عسل و پیاز

خواص پیاز و عسل در درمان بیماری‌ها به خوبی شناخته نشده و افراد کمی با فواید مصرف پیاز و عسل آشنا هستند. در صورتی که از شربت سرفه کنونی خود ناراضی هستید، پیاز و عسل را امتحان کنید که نوعی داروی سرفه است. این ترکیب، نوعی شربت خوش طعم و موثر می‌باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده پیاز می‌توان داروهای طبیعی زیادی تولید نمود.

ترکیب عسل با پیاز برای درمان سرفه تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است. یک پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و درون یک کاسه بریزید. بر روی آن عسل بریزید و بگذارید این مواد به مدت چند ساعت با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آن، ترکیب شما آماده است. به مدت دو روز، یا هر مدت زمانی که دفعات سرفه شما کاهش می‌یابد، هر دو ساعت ۱ قاشق چای‌خوری از این ترکیب را میل کنید. پس از آن، دفعات مصرف را کم کنید تا زمانی که به میزان ۳ بار در روز برسید. حتی در صورتی که سرفه‌های شما متوقف شدند، این شربت را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز مصرف نمایید. کودکان نیز می‌توانند این ترکیب را مصرف نمایند، زیرا مصرف پیاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر در مواقعی که اثر ملین خفیف بر روی روده داشته باشد.

عسلی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند از هر نوعی باشد، به شرط اینکه عسل خام تهیه کنید. همچنین عسل موجود باید مایع باشد، زیرا در صورتی که عسل متبلور شده باشد، در واقع نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید آن را گرم کنید تا مجدداً به حالت مایع در بیاید. برای این منظور شیشه عسل را درون آب ولرم قرار دهید و هر چند دقیقه یک بار آن را به هم بزنید. سپس آن را از درون آب در آورده و بگذارید تا خنک شود، زیرا تنها در این حالت می‌توانید آن را با پیاز ترکیب کنید و هرگز عسل گرم را بر روی پیاز نریزید. خواص پیاز و عسل در درمان آسم و برونشیت یکی از راه‌های ساده رقیق کردن ترشحات غلیظ بینی, رفع انسداد و احتقان آن جویدن تکه‌ای پیاز بدون فرو بردن آن است. پیاز یک داروی خانگی است, از عصاره آبی این گیاه به همراه عسل شربتی تهیه می‌شود که مصرف یک قاشق غذاخوری آن سه بار در روز در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آسم و برونشیت مؤثر است.

ترکیب عسل‌و‌پیاز برای درمان سفیدی مو پیاز گیاهی است که در درمان سفیدی مو، عفونت پوست سر و یا شوره آن بسیار موثر است. طبق آزمایشات به عمل آمده، افرادی که روزانه ۲ بار آب پیاز را به موهای خود زده‌اند از شانس بالایی برای رشد مجدد مو برخوردار بوده‌اند. در این روش درمانی تنها به ۲ عدد پیاز و مقداری عسل نیاز است. ابتدا پیازها را پوست کنده و آن‌ها را به تکه‌ای متوسط خرد کنید. آب آنها را گرفته و ۱-۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک یا دو قطره روغن به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را بر روی تکه‌های طاس سر خود ماساژ دهید. موهای خود را با یک کلاه پوشانده و بگذارید به مدت یک شب بر روی سرتان بماند پس از آن به مدت ۴۵ دقیقه موی خود را شستشو دهید.

شربت عسل و پیاز

مواد لازم
پیاز متوسط ۱ عدد
آب ۲ لیوان (۴۰۰ میلی‌لیتر)
آب‌لیموترش ۱ عدد
عسل ۲ قاشق (۱۵ گرم)

روش تهیه
پیاز را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد کنید. سپس آن‌ها را با دو لیوان آب به ‌مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به ‌مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. دو قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را به آب پیاز اضافه کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه بار از این نوشیدنی بنوشید.

برای تهیه شربت عسل‌و‌پیاز می‌توانید به‌ روش دیگری نیز عمل کنید:

مواد لازم

پیاز ۱ عدد
عسل ۲ تا ۳ قاشق (۵۰ تا ۷۰ گرم)

روش تهیه
پیاز را شسته و به قطعات ریز خرد کنید. آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید، سپس عسل را به آن افزوده و اجازه دهید یک شب کامل بماند. صبح روز بعد ترکیب را از یک صافی رد کنید و شربت به دست آمده را در طول روز مصرف کنید. می‌توانید این شربت را به‌صورت خالص یا رقیق‌شده در آب میل کنید. توصیه می‌کنیم هر دو ساعت یک بار از این شربت مصرف کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

البته در نظر داشته باشید که روش‌های طبیعی فوراً به نتیجه نمی‌رسند و لازم است شما درمانتان را به‌طور مرتب ادامه دهید، یعنی نمی‌توانید با مصرف یک قاشق از این شربت خانگی انتظار معجزه داشته باشید، اما مصرف منظم آن باعث تسکین گلو و کاهش سرفه‌هایتان می‌شود. اگر بهبود در سرفه‌هایتان را مشاهده نکردید و سرفه و علائم سرماخوردگی‌تان بیش از یک هفته به طول بینجامد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

4 در مورد “خواص شگفت انگیز ترکیب عسل و پیاز”

  1. پادردزیادداشتم شب موقع خواب کفپا وبا پلاستیک پوشاندم جوراب پام کردم تا صبح ٱروم خوابیدم صبح هم احساس سبکی میکردم عالی بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید