درمان دفع پروتئین کلیه با عسل

درمان دفع پروتئین کلیه با عسل

مصرف عسل برای درمان دفع پروتئین کلیه و برای درمان بیماری های کلیوی باید تحت نظر پزشک باشد. بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند باید بدانند که مصرف عسل برای آنان به اندازه مصرف معمولی مضر می‌باشد اما بهتر این است که مقدار مصرف مجاز قند خود را از طریق عسل تامین کنند و نه قند یا شکر.

مصرف عسل باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود. عسل ضدعفونی‌كننده قوی است كه برای ضد عفونی كردن كلیه و مجاری ادرار بسیار مفید است. عسل حاوی مقدار كمی پروتئین و تقریباً فاقد نمك است. پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است بیماران باید برای عسل درمانی برای کلیه به پزشك متخصص مراجعه كنند. مصرف پیوسته عسل طبیعی به صورت محلول در آب، باعث افزایش ادرار و خُرد شدن سنگ‌های کلیه و مجاری ادرار می‌شود.

روش مناسب مصرف عسل برای درمان دفع پروتئین در ادرار در ادامه ذکر می شود.

درمان خانگی دفع پروتئین کلیه (درمان دفع پروتئین از کلیه در طب سنتی)

(منبع: کتاب علت و درمان بیماری ها در طب سنتی اسلامی حکیم خیر اندیش صفحه ٢٦٩)

نکته: نیازی به انجام همه دستورات نیست ولی هر چه بتوانید بیشتر و کامل تر به این نسخه عمل کنید بهتر نتیجه می گیرید.

طول این درمان گیاهی ١٢٠ روز است.

١- مصرف یک قاشق مرباخوری دوسین هر ١٢ ساعت یعنی هر صبح و هر شام. دوسین اصطلاحی است که برای ترکیب شامل ٣ واحد عسل و یک واحد سیاهدانه نیم کوب شده به کار می رود.

٢- مصرف سرکنگبین گرم: یک سوم لیوان را شربت سرکنگبین و بقیه آن را آب بریزید و قبل از خواب میل کنید. شربیت سرکنگبین از ترکیب ٢ واحد عسل و ٢ واحد عرق نعنا و یک واحد سرکه انگور طبیعی به دست می آید.

٣- مصرف روزانه ٣ قاشق غذاخوری شونسیل. شونسیل از ترکیب ٤ واحد روغن زیتون بودار و تصفیه نشده و ٢ واحد عسل و یک واحد سرکه طبیعی به دست می آید.

٤- نوشیدن جوشانده یک قاشق غذاخوری سماق.

٥- ورزش و افزایش تحرک و پیاده روی روزانه نیم ساعت.

٦- خودداری از مصرف سرخ کردنی ها و روغن جامد یا کاهش مصرف آن ها و مصرف روغن زیتون و کنجد به جای بقیه روغن ها.

٧- خودداری از نوشیدن آب بین غذا و خودداری از نوشیدن آب یخ

٨- بادکش روی کلیه ها یک شب در میان (٢١ مرحله)

٩- حجامت عام ٢ مرحله (هر ٤٠ روز یک بار)

توجه: خواص عسل که برای بیماران کلیوی ذکر شد و در درمان ها مورد استفاده قرار می گیرد تنها مربوط به عسل طبیعی و خالص می‌باشد و نه عسل‌های صنعتی و تغذیه شده! حتما هنگام خرید عسل دقت کنید که عسل «طبیعی» بخرید. بیمارانی که به دیابت مبتلا می‌باشند،‌ باید مطمئن شوند که عسل کاملا طبیعی مصرف می کنند؛ طبیعی بودن عسل خود باعث تنظیم قند خون می شود. ضمن اینکه مصرف عسل در افراد دیابتی باید کم و کنترل شده باشد.

فروشگاه عسل طبیعی کیمیاس، با انجام آزمایش های تخصصی عسل، از طبیعی بودن و کیفیت عسل ها اطمینان حاصل می کند و به مشتریان محترم ضمانت نامه کتبی مبنی بر طبیعی بودن عسل ها ارائه می دهد. برای خرید عسل طبیعی و مطمئن، به فروشگاه عسل کیمیاس مراجعه بفرمایید یا با ما تماس بگیرید: ۰۳۱۴۲۷۳۰۵۰۰.

استفاده از عسل در ضدعفونی کردن زخم‌ها برای بیماران دیالیزی

گاهی اوقات عفونت توسط کاتر به بیماران مبتلا به نارسایی کلیه که تحت درمان دیالیز قرار دارند، منتقل می‌شود. این عفونت‌ها با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود اما خواص عسل می‌تواند جایگزینی موثر در درمان باشد.

در یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۳ مشخص شد استفاده از عسل در زخم‌های ناشی از کاتر در بیماران دیالیزی موثرتر از مصرف آنتی‌بیوتیک در جلوگیری از عفونت دیالیز صفاقی (دیالیز از طریق لوله در شکم) است. بنابراین عسل برای بیماران دیالیزی نقش آنتی بیوتیک را دارد.

محقق این تحقیق «دیوید جانسون» از دانشگاه کوئیزلند و بیمارستان پرنسس الکساندرا استرالیا اظهار کرد: برخی از بیماران از استعمال روزانه عسل بر زخم احساس خوشایندی ندارند. این زخم‌ها تهدیدکننده زندگی است و درمان آنتی‌بیوتیکی می‌شوند، اما آنتی‌بیوتیک در درمان برخی از عفونت‌ها موثر است و مصرف بیش از حد آن مقاومت میکروبی در برابر آنتی بیوتیک ایجاد می‌کند.

این تحقیق شامل بررسی ۳۷۱ بیمار دیالیز صفاقی تحت درمان در ۲۶ مرکز پزشکی در استرالیا و نیوزلند بود. این تیم تفاوت بین مصرف روزانه عسل و آنتی‌بیوتیک را بررسی کرد. زمان درمان با عسل ۱۶ماه و درمان با آنتی‌بیوتیک ۱۸ ماه بود.جانسون چنین اظهار نظر کرد که عسل مقاومت ضد باکتری ایجاد نمی‌کند و انتخابی مناسب در جلوگیری از عفونت‌های مربوط به دیالیز صفاقی است. نتایج این تحقیق در نسخه آنلاین نشریه «The Lancet Infectious Diseases» منتشر شده است.

15 در مورد “درمان دفع پروتئین کلیه با عسل”

  1. با سلام درود به شما عزیزان من الان چند سالیه که کولیت اولسترو دارم وتحت کنترل وجدیدا پروتیین دفع می کنم ومصرف گوشت را مطلقا کنار گذاشتم تحت نظر دکتر متخصص هستم خواستم بدونم ایا دفع پروتیین ربطی به کولیت داره در ظمن من هر دو ماه چهار دوز ریمیکیت مصرف می کنم با تشکر از اینکه وقت می زارید

    1. سلام با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز، کولیت اولسروز یک بیماری التهابی روده است که می تواند به کلیه ها آسیب برساند؛ به چند دلیل:
      التهاب: التهاب ناشی از کولیت اولسروز می تواند به کلیه ها آسیب برساند.
      کم آبی: اسهال ناشی از کولیت اولسروز می تواند منجر به کم آبی بدن شود که به کلیه ها آسیب می زند.
      داروها: برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان کولیت اولسروز می توانند به کلیه ها آسیب برسانند.
      در مورد شما احتمالا بیماری کولیت اولسروز منجر به گلومرولونفریت شده یعنی باعث التهاب گلومرول ها (واحدهای فیلتر کننده در کلیه ها) شده که همین امر باعث دفع پروتیئن می شود.
      افراد مبتلا به کولیت اولسروز باید به طور منظم تحت نظر پزشک باشند تا از نظر مشکلات کلیوی بررسی شوند. این شامل آزمایشات خون و ادرار برای بررسی عملکرد کلیه ها است.

  2. سلام من ۴۳سالمه دیابت و فشار خون بالا دارم دارو مصرف میکنم
    ۶ سال دفع پروتئین دارم
    زیر نظر پزشکم
    الان ۱ماهه از درد کلیه ها نمیتونم بخوابم ایا دفع پروتئین درد کلیه هم داره؟

    1. کارشناس کیمیاس

      سلام علت دفع پروتئین از کلیه ها، درست کار نکردن کلیه هاست. در واقع درد کلیه شما به علت نارسایی کلیه هاست که می تونه باعث دفع پروتئین هم بشه. هر دو عامل دیابت و فشار خون هم از عوامل اصلی آسیب دیدن کلیه هاست. برای درمان دفع پروتیئن کلیه و بهبود درد کلیه هاتون باید اول مشکلات فشار خون و دیابت رو کنترل کنید.

  3. عسل اصل کجا باید گرفت همه عسلها تقلبی هستن با شکر تغذیه میشن زنبورها پیش زنبور دار رفتم دیدم شکر گذاشتن برای زنبورها

    1. کارشناس کیمیاس

      به همین خاطر هست که خرید عسل از زنبوردار هیچ مزیتی نداره. شما باید مطمئن بشید که زنبوردار عسل طبیعی تولید می کنه و به زنبور شکر نمیده. ما برای این کار اولا زنبوردارهای مورد اعتماد رو شناسایی می کنیم و ثانیا حتما از همه عسل ها آزمایش می گیریم تا مطمئن بشیم عسل ۱۰۰% طبیعی باشه، بعد بهترین هاش رو برای فروش در فروشگاه قرار میدیم. برای خرید عسل طبیعی می تونید به فروشگاه کیمیاس مراجعه کنید: خرید عسل طبیعی

    1. درود
      بله چرا درمان نشه باید برید پیشه دکتر نفرولوژی دقت کنید دوباره میگم نفرولوژی

  4. باسلام بنده مبتلا به دیابت هستم وسی ودوسال است که تقریبا آنراکنترل کرده ام اما حدود یگ سال است که دیابت ناشتا به ۲۴۰ وای وان سی به ۱۰وپروتئین در ادرار+۴است آیا عسل طبیعی بهمن کمک میکند واگر جواب مثبت است از کجا باید تهیه کنم؟ممنون میشوم اگر راهنمابی کنید.

    1. با سلام ودرود برشما
      همانطور که در مقاله بیان شده است عسل هم مانند بقیه مواد شیرین دارای قند های مختلف است. ممکن است نوع قندها و میزان آنها متفاوت باشد. ولی ماهیت قند شیرین بودن آن است. در میان عسل های مختلف میتوانیم عسل هایی پیدا کنیم که ساکارز آنها بسیار پایین بوده و برای اشخاص دیابتی توصیه می شود، ولی باید توجه داشت که مصرف زیاد همان عسل با ساکارز پایین هم باعث بالا رفتن قند خواهد شد. پس باید عسل را با برنامه ریزی مصرف کنید. در مورد فاکتور پروتئین در ادرار هم بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نموده و روند درمانی را در کنار استفاده از عسل و مواد طبیعی با هم داشته باشید. چون اظهار نظر در این موارد بسیار حساس می باشد و توصیه ما همیشه این است که عسل درمانی را در کنار روند درمان پزشکی داشته باشید تا نتایج بهتری کسب کنید.
      عسل درمانی می تواند در کنار درمان پزشکی برای گرفتن نتایج بهتر موثر باشد. و روند درمان سریع تر شود
      در ارتباط با عسل خوب و مناسب دیابت اگر عسل با ساکارز زیر ۱ نیاز داشته باشید فعلا در خزانه کیمیاس نداریم اما عسل ممتاز گون گز کیمیاس را به همه بیماران توصیه میکنیم چون هم ساکارز ۲.۷ هستش که ساکارز زیر ۵ نشان دهنده طبیعی بودن عسل هستش و هم فاکتورهایی نظیر پرولین ۷۱۴ دارا می باشد که نشان می دهددر برداشت عسل عجله نشده و زنبور بطور کافی روی گل ها نشسته است. برای سفارش عسل میتوانید از طریق سایت اقدام نمایید و یا تماس بگیرید. در سایت لیست تمامی عسل ها موجود اند که همگی دارای ساکارز زیر ۳ می باشند که نشان از طبیعی بودن عسل دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید